Pritarė įstatymo pataisoms dėl lošimų reklamos

Stasys Jakeliūnas © DELFI / Andrius Ufartas

Seimo Finansų ir biudžeto komiteto posėdyje pritarta Azartinių lošimų įstatymo pataisoms. Pagal jas lošimų reklamoje nebegalės būti papildomos vaizdinės ir garsinės informacijos, bus draudžiama lošimų reklama vaikams ir paaugliams skirtose svetainėse, į lošimų salonus, lažybų ir totalizatorių punktus negalės patekti nepilnamečiai.
Komitete, kuriam vadovauja Stasys Jakeliūnas, pataisos buvo priimtos bendru nutarimu. Vėliau šis pakeitimas dar bus svarstomas Seime. Pataisose nebeliko ankstesnio siūlymo uždrausti nuorodas skelbti reklamą su nukreipimu į kitas interneto svetaines. „Dabar su Lošimų priežiūros tarnyba radome bendrą sprendimą, kad nuorodos iš reklaminių skydelių internete lieka. Prieš tai buvo siūlymas jas uždrausti, tačiau Seimas jį atsiėmė, nes tai yra interneto medijų konkurencinis išskirtinumas, kurį prarastume. Dabar šito išvengta.
Taip pat aiškiai apibrėžta, kas yra svetainės, skirtos jaunesniems nei 18 metų asmenims: nebelieka maišaties, kaip kokią svetainę traktuoti. Iki tol nebuvo apibrėžta, o internete bet kuri svetainė yra pasiekiama bet kam“, – sakė Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Aistė Žilinskienė. Dabar yra patikslinama, kad vaikams ir jaunimui skirtomis svetainėmis laikomos tokios, kuriose šiai auditorijai yra skirta 4/5 turinio. „Taip pat atsiranda kita naujovė, kad be rašytinio teksto, kurį leidžia įstatymas, tai yra, bendrovės pavadinimo, prekės ženklo, organizuojamų lošimų rūšies, nebegalės būti jokios papildomos garsinės, vaizdinės informacijos. Tai reiškia, kad nebegalės būti tokios informacijos kaip vaizduojamų kortų, lošimų automatų, lošimų vietų, pavyzdžiui, radijo reklamoje nebegalės būti papildomo įrašyto garso, tik įskaitytas tekstas“, – aiškino A. Žilinskienė. Pasak jos, šie apribojimai turėtų būti taikomi ir socialiniams tinklams.
Lietuvos lošimų verslo asociacijos vadovas Mantas Zakarka sakė šį sprendimą vertinantis kaip gerą kompromisinį variantą. „Dabartinis pasiūlymas įneša aiškumo. Ankstesnėje formuluotėje mes lygiai taip pat kėlėme klausimus, kaip tai bus sukontroliuojama, kaip tai bus įgyvendinama, o dabartinis pasiūlymas išsprendžia ir nuorodų klausimą, ir reklamos skelbimo vaikams ir paaugliams skirtose svetainėse. Mes lygiai taip pat suprantame, kad reklama turi būti atsakinga, negali būti bet kokia, naudojama visur ir tt. “, – kalbėjo jis.
 
Straipsnis paimtas iš delfi.lt